Renault vadītājs norāda, ka Eiropas auto industrija nav gatava CO2 mērķu sasniegšanai 2025. gadā
Autors: Vils Girlings
Renault izpilddirektors Luka de Meo uzskata, ka Eiropas oriģināliekārtu ražotāji (OEM) varētu saskarties ar miljardiem eiro lielām naudassodām, ja neizdosies izpildīt Eiropas Savienības (ES) noteiktos jaunākos CO2 izmešu samazināšanas mērķus.
- gada 7. septembra intervijā ar Francijas sabiedrisko radio staciju France Inter Renault vadītājs brīdināja, ka elektrifikācijas process Eiropas autobūves nozarē norit pārāk lēni, lai spētu sasniegt ES noteiktos emisiju mērķus. Viņš uzsvēra, ka šī nepietiekamā pārejas ātruma dēļ nozarē varētu rasties nopietnas finansiālas sekas, jo īpaši uzņēmumiem, kas jau atpaliek no zaļās enerģijas izmantošanas.
Elektrifikācijas ātruma trūkums rada riskus
Luka de Meo skaidroja, ka viens no galvenajiem šķēršļiem ir tirgus nepietiekama gatavība masveida pārejai uz elektriskajiem transportlīdzekļiem (EV). Eiropas autobūves nozare, neskatoties uz ievērojamiem ieguldījumiem elektrifikācijā, vēl joprojām nevar izpildīt nepieciešamos izmešu samazināšanas mērķus.
“Pašlaik elektrifikācija notiek ar ātrumu, kas ir uz pusi lēnāks nekā nepieciešams, lai izpildītu ES 2025. gada emisiju mērķus,” uzsvēra de Meo. Ja šī tendence turpināsies, automobiļu ražotāji var saskarties ar ievērojamiem finanšu izaicinājumiem, tostarp miljardiem eiro lieliem naudassodām par CO2 izmešu normu neievērošanu.
Nozares pielāgošanās nepieciešamība
Renault vadītājs arī atzīmēja, ka ir nepieciešama gan nozares, gan valdību aktīvāka rīcība, lai nodrošinātu atbilstošus ieguldījumus infrastruktūras attīstībā, piemēram, elektroauto uzlādes stacijās. Nepietiekama infrastruktūra un lēna pāreja uz zaļo enerģiju var radīt ilgtermiņa sekas visai Eiropas autobūves nozarei.
Saskaņā ar de Meo teikto, Eiropas OEM uzņēmumiem būs jāpielāgojas strauji mainīgajai automobiļu tirgus situācijai, lai izvairītos no iespējamām sankcijām un paliktu konkurētspējīgi globālajā tirgū, kur zaļā enerģija kļūst par arvien lielāku prioritāti.
Kritiskais laiks autobūves nozarei
Kopumā de Meo brīdinājums norāda uz to, ka Eiropas autobūve nonākusi kritiskā punktā. Ja elektrifikācija un CO2 emisiju samazināšana nenotiks pietiekami ātri, tas varētu ne tikai kaitēt Eiropas uzņēmumu reputācijai, bet arī izraisīt lielas finansiālās grūtības.
Nozare turpina saskarties ar pieaugošu starptautisko konkurenci, jo īpaši no valstīm, kuras straujāk pieņem elektrifikācijas un zaļās enerģijas tehnoloģijas.