Li Auto pārstrukturē elektriskā SUV modeļu klāstu pēc neveiksmīgas i8 uzsākšanas

Tiek prezentēts pārstrādātais i8 modelis

Ķīnas elektromobiļu ražotājs Li Auto (NASDAQ: LI) ir atkārtoti prezentējis savu elektrisko SUV modeli Li i8, reaģējot uz vāju sākotnējo interesi pēc tā debijas. Uzņēmums paziņoja, ka no trim sākotnēji piedāvātajiem variantiem – Pro, Max un Ultra – palicis tikai viens: Max, kura cena tagad ir 339 800 juaņu (apmēram 47 310 ASV dolāru). Tā ir samazināta par 10 000 juaņu jeb 2,86%.

Iepriekšējās versijas izņem no aprites

Li i8 tika oficiāli laists tirgū 29. jūlijā, ar sākumcenām attiecīgi 321 800, 349 800 un 369 800 juaņu trim modeļiem. Tagad, kad Pro un Ultra versijas vairs nav pieejamas, klientiem tiek dota iespēja pielāgot Max versiju, izmantojot maksas papildaprīkojumu, iegūstot to pašu konfigurāciju kā Ultra. Rezultātā šādas konfigurācijas cena ir 349 800 juaņu — par 20 000 juaņu mazāk nekā sākotnējā Ultra versija.

Pārāk sarežģīts izvēles process

Uzņēmums skaidro, ka sākotnēji piedāvāto versiju daudzveidība radījusi neskaidrības pircējiem, turklāt vairākas augstākās klases funkcijas nebija pieejamas konkrētos modeļos. Vairāk nekā 98% klientu izvēlējās tieši Max vai Ultra versijas, pārsniedzot sākotnējās uzņēmuma prognozes.

Pieprasījuma kritums un pasūtījumu trūkums

Pēc dažādu Ķīnas sociālo tīklu lietotāju, tostarp blogeru, ziņām, Li i8 pagājušajā nedēļā saņēmis tikai aptuveni 6 000 apstiprinātu pasūtījumu. Šī situācija tiek uzskatīta par vēl vienu neveiksmi uzņēmuma centienos nostiprināties pilnībā elektrisko transportlīdzekļu (BEV) tirgū. Neskatoties uz to, uzņēmums paziņojis, ka piegādes sāksies, kā plānots — no 20. augusta.

Tehniskās specifikācijas un konkurence tirgū

Atjaunotais Li i8 ir aprīkots ar 97,8 kWh trīskāršo litija akumulatoru, kas atbalsta 5C ātrās uzlādes tehnoloģiju. Transportlīdzekļa nobraukuma rādītājs (CLTC standarts) sasniedz 720 kilometrus. Tam ir divu motoru pilnpiedziņas sistēma, kas nodrošina paātrinājumu no 0 līdz 100 km/h tikai 4,5 sekundēs.

Li Auto otrs pilnībā elektriskais modelis — sešvietīgais Mega minivens — tika prezentēts 2024. gada martā, iezīmējot uzņēmuma ieiešanu BEV segmentā, kur tas agrāk bija pazīstams ar saviem pagarināta darbības rādiusa hibrīdiem.

Pārdošanas kritums un tirgus izaicinājumi

Uzņēmuma lēmums vienkāršot modeļu izvēli seko straujam pārdošanas apjoma kritumam: jūlijā tas saruka par 39,7% salīdzinājumā ar iepriekšējo gadu, turpinot jau jūnijā fiksēto 24,1% lejupslīdi. Šīs izmaiņas notiek laikā, kad Ķīnas auto tirgū pastiprinās cenu karš un pieaug konkurence starp vietējiem ražotājiem.

Konkurence ar Nio Onvo

Li i8 prezentācija notikusi vienlaikus ar Nio Inc. (NYSE: NIO) apakšzīmola Onvo jaunā SUV L90 modeļa izlaišanu, izraisot plašas diskusijas sociālajos tīklos, kur abi modeļi tiek aktīvi salīdzināti.

Finansiālais fons

Lai gan vairums Ķīnas elektromobiļu ražotāju cīnās ar rentabilitāti, Li Auto kopā ar BYD (002594.SZ) ir vieni no retajiem, kuriem ir izdevies saglabāt peļņu visa gada griezumā. Tomēr nesenie rezultāti liek apšaubīt uzņēmuma spēju noturēt pozīcijas konkurences spiediena apstākļos.