BMW sāk testēt elektromobili ar cietvielu akumulatoriem

Bavārijas autoražotājs sper nozīmīgu soli nākotnes akumulatoru tehnoloģiju virzienā

BMW ir uzsācis savu pirmo ceļu testu ar elektromobili, kas aprīkots ar cietvielu akumulatoriem — tehnoloģiju, kas tiek uzskatīta par nākamo būtisko soli elektroauto attīstībā. Šī eksperimentālā versija, kas balstīta uz i7 M70 modeli, šķietami ārēji neatšķiras no ierastajiem modeļiem, taču zem metāla virsmas slēpjas revolucionāras tehnoloģijas. Šo jauno spēkratu uzņēmums plāno intensīvi testēt Minhenes ielās.

Cietvielu akumulatori — ilgstošas sadarbības rezultāts

BMW jau kopš 2016. gada sadarbojas ar amerikāņu uzņēmumu Solid Power, kas specializējas akumulatoru izstrādē. Šī partnerība tika nostiprināta 2021. gadā, kad BMW (kopā ar Ford) veica investīcijas uzņēmuma B sērijas finansēšanas kārtā. Vēl ciešāka sadarbība tika panākta 2022. gada beigās, kad BMW, izmantojot Solid Power zināšanas, uzsāka savu akumulatoru šūnu prototipu ražošanas līniju.

Jaunais i7 M70 prototips ir tiešs šīs sadarbības auglis — tas ir aprīkots ar cietvielu akumulatoriem, kas izstrādāti šīs partnerības ietvaros. Interesanti, ka izmantotie akumulatori pēc dizaina vairāk līdzinās BMW pašreiz izmantotajai prizmatiskajai akumulatoru arhitektūrai, nevis nākotnes Neue Klasse (NK) modeļiem, kuros paredzēts ieviest cilindriskās šūnas bez moduļu dalījuma.

Tehnoloģija, kas sola būtiskus ieguvumus

Cietvielu akumulatoriem ir vairākas būtiskas priekšrocības: augstāka enerģijas blīvuma pakāpe, zemāks svars un uzlabota izturība pret temperatūras galējībām. Tas nozīmē lielāku darbības attālumu, labāku veiktspēju un zemāku ugunsgrēka risku. Turklāt šāda veida akumulatori potenciāli var kalpot ilgāk un nodrošināt stabilāku darbību, kas klientiem rada lielāku uzticamību.

Tomēr šai tehnoloģijai vēl ir jāattīstas, īpaši izmaksu ziņā. Pats BMW šī gada februārī norādīja, ka cietvielu akumulatori joprojām ir pārāk dārgi, lai tos ieviestu plašā ražošanā. Uzņēmums arī atzina, ka patērētāji pagaidām nav gatavi maksāt būtiski vairāk par šo tehnoloģiju.

Cīņa par nākotni: konkurenti arī negaida

Līdzīgi arī Mercedes-Benz nesen paziņoja, ka ir “tuvu” cietvielu akumulatoru ieviešanai sērijveida ražošanā. Uzņēmums jau testē savu EQS modeli ar daļēji cietvielu akumulatoriem, apliecinot, ka sacensība par nākotnes tehnoloģijām elektromobilitātē kļūst arvien intensīvāka.

BMW cer iegūt vērtīgus datus testēšanas procesā

Ar i7 M70 prototipu BMW cer gūt ieskatu divos galvenajos aspektos: kā labāk kontrolēt akumulatora šūnu izplešanos un kā nodrošināt optimālu temperatūras un spiediena pārvaldību. Šie ir būtiski faktori, lai cietvielu akumulatori varētu kļūt par ticamu un drošu alternatīvu šobrīd dominējošajiem litija jonu risinājumiem.

Lai gan ceļš līdz cietvielu akumulatoru pilnīgai komercializācijai vēl ir tāls, BMW veiktais solis ir nozīmīgs posms šajā attīstības procesā. Minhenes ielās gaidāmie testi ļaus uzkrāt svarīgu pieredzi un tuvoties brīdim, kad šī tehnoloģija varētu kļūt pieejama plašākam patērētāju lokam.