Renault pārorientē ražošanu uz elektroauto Spānijā, atstājot Franciju otrajā plānā
Franču autobūves gigants Renault maina savu stratēģiju, koncentrējoties uz elektroauto ražošanu, un šajā procesā galvenā loma tiek piešķirta Palensijas rūpnīcai Spānijā. Šis solis ir daļa no uzņēmuma ilgtermiņa plāniem samazināt oglekļa emisijas un apmierināt pieaugošo pieprasījumu pēc videi draudzīgiem transportlīdzekļiem. Pārorientācija tiek uzskatīta par nozīmīgu pagrieziena punktu gan Renault attīstībā, gan visā Eiropas autobūves nozarē.
Jaunie elektroauto top Palensijā
Palensijas rūpnīca kļūs par galveno platformu C-EV projektam, kura ietvaros paredzēts ražot trīs jaunus elektroauto modeļus. Starp tiem – otrās paaudzes Scénic E-Tech, kura ražošana šobrīd notiek Duē, Francijā, kā arī elektriskās versijas modeļiem Austral, Espace vai Rafale. Trešais modelis varētu būt vai nu septiņvietīgs elektriskais SUV, vai arī luksusa sporta auto. Šis projekts skaidri iezīmē Renault mērķi kļūt par līderi elektroauto tirgū.
Scénic E-Tech ražošana sāksies aptuveni 2027. gada beigās vai 2028. gada sākumā, pēc tam sekos Austral un Rafale elektriskās versijas. Palensijas rūpnīca Villamuriel de Cerrato teritorijā plāno ik gadu piegādāt vairāk nekā 220 000 vienību, bet, strādājot ar trim pilnām maiņām, šis apjoms var pārsniegt 300 000 vienību.
Hibrīda modeļi turpina dominēt pārejas posmā
Nākamos divus gadus jaunie elektroauto tiks ražoti paralēli ar jau esošajiem hibrīda modeļiem. Austral, Espace un Rafale sagaida vizuālie un tehniskie atjauninājumi vēl pirms tie tiks pārvērsti par elektroauto. 2026. gadā paredzētas arī izmaiņas to dzinēju līnijā. Šāda pieeja ļauj Renault veikt pakāpenisku pāreju uz pilnībā elektrisku klāstu, vienlaikus saglabājot populāros hibrīdus.
C-EV projekta īstenošanu finansiāli atbalsta Perte VEC 2 programma ar dotāciju 53,38 miljonu eiro apmērā un papildus finansējumu 12,91 miljonu eiro apmērā. Neskatoties uz šo atbalstu, Renault plāno attīstību īstenot pakāpeniski, pievēršot uzmanību kvalitātei un jauno modeļu uzticamībai.
Pāreja uz pilnībā elektrisku nākotni
Vienlaikus ar aktivitātēm Spānijā, Renault turpina ražot elektroauto arī Francijā. Šobrīd tādi modeļi kā Renault 5 E-Tech un Mégane E-Tech tiek komplektēti Georges-Besse rūpnīcā Duē. Turpat top arī Scénic E-Tech, kā arī elektroversijas komerctransportam – Trafic E-Tech un Master E-Tech.
Tomēr tuvākajos gados iespējamas būtiskas izmaiņas. Renault apsver iespēju pārcelt lielāko daļu nākotnes elektroauto ražošanas uz Spāniju. Ja plāni īstenosies, Palensijas rūpnīca jau 2027.–2028. gadā var kļūt par uzņēmuma galveno elektroauto ražošanas centru, radikāli mainot līdzšinējo rūpniecības stratēģiju.
Eiropas autobūves kursa maiņa
Šis Renault virziens uz elektroauto attīstību atspoguļo gan uzņēmuma, gan visas Eiropas autobūves industrijas apņemšanos cīnīties ar klimata pārmaiņām. Vienlaikus tas notiek laikā, kad elektroauto cenas pieaug, padarot izvēli sarežģītāku gan patērētājiem, gan ražotājiem. Ar šo pārorientēšanos Renault demonstrē spēju pielāgoties nākotnes prasībām, saglabājot savu ražošanas mantojumu un stiprinot pozīcijas starptautiskajā tirgū.