“Stellantis” aptur ražošanu vājā pieprasījuma dēļ, vienlaikus izstrādājot nākotnes tehnoloģijas
Automobiļu ražošanas gigants “Stellantis” saskaras ar tirgus izaicinājumiem, paziņojot par pagaidu ražošanas apturēšanu vairākās rūpnīcās Eiropā. Vienlaikus uzņēmums aktīvi investē nākotnes tehnoloģijās, kas solās revolucionizēt elektroauto tirgu.
Ražošanas pārtraukumi Itālijā un Francijā
Reaģējot uz būtiski samazinājušos pieprasījumu, “Stellantis NV” uz laiku pārtrauks ražošanu savās rūpnīcās Itālijā un Francijā. Kā galvenais iemesls tiek minēts nepietiekamais noiets tādiem modeļiem kā “Alfa Romeo Tonale”. Uzņēmums informēja, ka “Tonale” un populārā “Fiat Panda” modeļa ražošana Pomiljāno rūpnīcā Itālijā tiks apturēta no 29. septembra. Šis lēmums pieņemts pēc sanāksmes ar vietējo arodbiedrību pārstāvjiem. “Mūsu mērķis ir pielāgot ražošanas apjomus reālajam tirgus pieprasījumam, lai izvairītos no neražīga darba un optimizētu rūpnīcas struktūru,” skaidroja uzņēmuma pārstāvji.
Papildus tam apstiprināta arī Puasī rūpnīcas, kas atrodas netālu no Parīzes, darbības apturēšana no 13. līdz 31. oktobrim. Šajā Francijas ražotnē tiek komplektēti “Opel” un “DS” zīmolu automobiļi.
Tirgus spiediens un jauni izaicinājumi
“Stellantis”, tāpat kā citi Eiropas autoražotāji, cīnās ar jaudas pārpalikumu. Situāciju saasina Ķīnas ražotāju, piemēram, “BYD Co.”, ekspansija, piedāvājot automobiļus par ļoti konkurētspējīgām cenām. Koncernam, kuram pieder arī tādi zīmoli kā “Jeep” un “Dodge”, nākas risināt arī pārdošanas apjomu kritumu nozīmīgajā ASV tirgū. Uzņēmuma jaunais izpilddirektors Antonio Filoza ir nonācis papildu spiediena apstākļos, jo viņam jāīsteno ambiciozie ražošanas plāni Itālijā, kas tika prezentēti pagājušā gada nogalē. Filoza, kurš nesen aicināja Eiropas Savienību steidzami rīkoties, lai glābtu Eiropas autobūves nozari, nākamā gada pirmajā ceturksnī prezentēs jaunu uzņēmējdarbības plānu.
Inovācija nākotnei: “IBIS” akumulatoru sistēma
Kamēr uzņēmums risina aktuālās tirgus problēmas, tā inženieri strādā pie revolucionāras tehnoloģijas. “Stellantis” ir izstrādājis jaunu integrētu akumulatoru sistēmu (IBIS), kas sola uzlabojumus visos elektroauto veiktspējas aspektos: lielāku nobraukuma distanci, ātrāku uzlādi, augstāku jaudu un vairāk vietas salonā. Plānots, ka pirmie koncerna zīmolu modeļi ar šo sistēmu tirgū varētu parādīties aptuveni piecu gadu laikā.
Sistēmas pamatā ir invertora un iebūvētā lādētāja integrēšana tieši akumulatora blokā. Šobrīd šie komponenti aizņem daudz vietas automašīnas apakšējā daļā. Jaunā sistēma, kas izstrādāta sadarbībā ar partneruzņēmumiem un universitātēm, ļauj atbrīvot vērtīgo telpu, sniedzot dizaineriem lielāku radošo brīvību.
Pirmie testi demonstrē izcilus rezultātus
Pirmais prototips, kas balstīts uz “Peugeot E-3008” apvidus auto, jau tiek testēts reālos braukšanas apstākļos, un sākotnējie dati ir daudzsološi. Mērījumi uzrāda par 10% augstāku energoefektivitāti (tātad mazāku elektroenerģijas patēriņu) un par 15% lielāku uzlādes jaudu – 175 kW, salīdzinot ar pašreizējā sērijveida modeļa 150 kW.
Ierīču integrēšana akumulatora korpusā ir samazinājusi automašīnas svaru par ievērojamiem 40 kilogramiem. Dizaina un aerodinamikas uzlabošanai būtisks ir par 17 litriem palielinātais tilpums šasijā, kas ļauj, piemēram, veidot lēzenāku motora pārsegu.
Vienkāršāka apkope un ilgāks kalpošanas laiks
Kā vēl vienu priekšrocību “Peugeot” min vienkāršāku apkopi. Ja ekspluatācijas laikā sabojājas viena no akumulatora šūnām, sistēma to automātiski “apiet”, un automašīna turpina braukt bez jūtama jaudas zuduma. Vēlāk servisā bojāto šūnu var nomainīt daudz ātrāk nekā līdz šim. Tāpat, automašīnai novecojot, būs iespējams nomainīt atsevišķus šūnu moduļus, kuri zaudējuši veiktspēju, tādējādi pagarinot automašīnas kalpošanas laiku par vairākiem gadiem.
“Ibis” sistēma ir saderīga ar dažādām uzlādes stacijām un saīsina uzlādes laiku. Tāpat jaunievedums paaugstina drošību gan ražošanas procesā, gan servisa apkopes laikā, jo mehāniķiem būs drošāk piekļūt akumulatora blokam. Pagaidām uzņēmums neatklāj, kuri “Stellantis” grupas modeļi pirmie saņems jauno tehnoloģiju, taču tiek uzskatīts, ka tie varētu būt “Peugeot” apvidus auto (no E-2008 līdz 5008), kā arī “Opel” (“Grandland”) un “DS” zīmolu radniecīgie modeļi.