Ņujorkas Autoizstāde: zīmoli “apdrošina likmes” uz EV

Ņujorkas Autoizstāde piektdien atver durvis publikai, un tas notiek laikā, kad nozarei jāpieņem grūts lēmums.

Vai turpināt ieguldīt līdzekļus elektroauto attīstībā vai tomēr piebremzēt?

Lielie vārdi, tostarp Ford un General Motors, jau ir paziņojuši par investīciju samazināšanu nulles emisiju automobiļos, ņemot vērā pieprasījuma samazināšanos.

Tomēr Dienvidkorejas Hyundai redz iespēju, kamēr konkurenti kavējas.

Operatīvais direktors Hose Munjoss saka, ka uz elektroauto attīstību tiek likts dubults spiediens:

“Mēs dubultojam ieguldījumus elektroauto jomā. Mēs redzējām, kā pagājušajā gadā ASV mūsu elektroauto pārdošana dubultojās. Un šogad mēs pārdodam divreiz vairāk nekā tirgus izaugsme. Tirgus februārī kopš gada sākuma ir audzis par aptuveni 17%. Mēs esam auguši par 38%.”

Munjoss saka, ka Hyundai nākamo trīs gadu laikā tērēs 51 miljardu dolāru, lai palielinātu EV ražošanu.

GM to redz ļoti atšķirīgi.

Uzņēmums ir atlikusi vienas elektriskās kravas automašīnu rūpnīcas atvēršanu un samazinājis prognozes par EV ražošanu.

Arī Ford ir samazinājis prognozes par saviem elektrisko kravas automašīnu pārdošanas apjomiem un pārorientējis darbiniekus uz benzīna dzinēju SUV ražošanu.

Tikmēr Toyota pievieno EV savam piedāvājumam, bet saka, ka vairāk koncentrējas uz hibrīdiem.

Alistairs Vīvers, autoindustrijas rokasgrāmatas Edmunds galvenais redaktors, saka, ka uzņēmumi mēģina saglabāt savas iespējas:

“Tātad, ko jūs redzat, ir daudz zīmolu, kas apdrošina savas likmes. Mēs turpināsim ar dažiem ar gāzi darbināmiem automobiļiem. Mēs arī apskatīsim hibrīdus. Un līdzās tam mēs turpināsim izvērst mūsu jauno EV stratēģiju.”

Vai apdrošina savas likmes vai ne, automobiļu ražotājiem ir termiņš, kas jāievēro.

Jaunie ASV noteikumi, šķiet, prasīs, lai līdz 2030. gadam puse no visiem pārdošanas apjomiem tur būtu EV vai hibrīdauto ar iespēju uzlādēt no kontaktligzdas.

Sākotnējie Vides aizsardzības aģentūras noteiktie mērķi bija vēl stingrāki un izraisīja nozares sašutumu.

Tagad Hyundai Munjoss saka, ka pat jauno mērķu sasniegšana būs “izaicinājums”.