Mercedes-AMG maina kursu: četrcilindru hibrīdi netiek atzīti, tiek atgrieztas rindas sešinieki un V8

Pircēji nepieņēma četrcilindru hibrīdus

Mercedes-AMG ir atzinusi, ka tās mēģinājums ieviest jaudīgu četrcilindru hibrīddzinēju modeļos C63 un GLC63 nav guvis gaidīto atsaucību no klientiem. Kaut arī 2,0 litru turbomotors kopā ar elektromotoru nodrošināja iespaidīgu 671 zirgspēka jaudu un 1020 ņūtonmetru griezes momentu, kas ļāva C63 sasniegt ātrumu no 0 līdz 100 km/h vien 2,9 sekundēs, tas tomēr nespēja pārliecināt tradicionālos AMG cienītājus.

Avoti Autocar norādījuši, ka dzinējs “nesasniedza rezonansi” ar klientiem, neskatoties uz to, ka tas bija viens no tehnoloģiski attīstītākajiem spēka agregātiem, kāds jebkad ražots sērijveida automašīnai. Viens no augsta ranga Mercedes-AMG pārstāvjiem anonīmi atzinis, ka “šis risinājums neiepatikās mūsu tradicionālajiem klientiem”, un ka uzņēmums ir “mācījies no savām kļūdām”.

Regulāciju dēļ izvēle krīt uz sešiem un astoņiem cilindriem

Ironiski, bet tieši emisiju normu stingrība ir viens no iemesliem, kādēļ četrcilindru hibrīds varētu tikt aizvietots ar lielākiem dzinējiem. Kā izrādās, pārbūvēt esošo četrcilindru motoru, lai tas atbilstu gaidāmajiem Euro 7 noteikumiem, ir finansiāli neizdevīgi. Mercedes uzskata, ka sešcilindru un V8 dzinējiem būs vienkāršāk nodrošināt šo prasību izpildi, it īpaši, ja tie tiks aprīkoti ar 48V sistēmām vai pilnvērtīgu hibrīda tehnoloģiju.

V8 atgriešanās un AMG nākotnes plāni

Mercedes-AMG jau izstrādā jaunu V8 dzinēju ar plakano kloķvārpstu, kas būs saderīgs ar hibrīdsistēmām un gatavs atbilst stingrākajām vides prasībām. Paralēli tiks turpināta arī rindas sešcilindru dzinēju attīstība, kuri nākotnē tiks kombinēti ar vieglajiem vai plug-in hibrīdiem. Tas iezīmē būtisku pagrieziena punktu uzņēmuma stratēģijā – atgriešanos pie lielākiem, jaudīgākiem motoriem, ko tradicionālie AMG klienti augstu vērtē.

Neskatoties uz šo kursa maiņu, AMG neplāno atteikties no elektrifikācijas. Uzņēmums uzsvēris, ka turpinās attīstīt gan pilnībā elektriskos, gan iekšdedzes motorus ar hibrīdu tehnoloģiju aprīkotus AMG modeļus.

Slikta komunikācija un zudusī uzticība

AMG vadītājs Mihaels Šībe iepriekš slavēja C63 hibrīda piedziņu kā “ļoti progresīvu”, taču vēlāk atzina, ka “uzņēmums, iespējams, varēja labāk izskaidrot šīs sistēmas darbību.” Viņš norādīja, ka tradicionālajiem klientiem “nepieciešams laiks, lai pieņemtu jauno tehnoloģiju,” tomēr šī pāreja tika uztverta skeptiski.

Papildus tehniskajiem aspektiem kritiku izpelnījās arī modeļa pozicionējums tirgū – daudzi uzskata, ka, ja C63 būtu nosaukts, piemēram, par C53 un piedāvāts ar zemāku cenu, klientu reakcija būtu bijusi mērenāka. Turklāt tie, kas meklē klasiskāku sporta automašīnas sajūtu, var izvēlēties BMW M3 ar sešcilindru motoru, manuālo pārnesumkārbu un zemāku cenu, kas salīdzinājumā padarīja C63 piedāvājumu mazāk pievilcīgu.

Secinājums: AMG atgriežas pie saknēm

AMG lēmums atkāpties no četrcilindru hibrīda liecina par to, cik būtiski ir uzturēt saikni ar savu pamata auditoriju – entuziastiem, kuri vērtē dzinēja skaņu, jaudu un tradicionālo konstrukciju. Lai arī nākotne pieder elektrifikācijai, Mercedes-AMG uzsver, ka spēs atrast līdzsvaru starp ilgtspēju un kaislību uz braukšanu.