2017.gada elektromobiļu tirgus apskats (janvāris-septembris).

Elektrotransporta attīstība turpina strauji uzņemt apgriezienus un šobrīd ir apkopotas globālās tirgus tendences periodam 2017.gada janvāris – 2017.gada septembris.  Atbilstoši kompānijas “JATO Dynamic” sniegtajam tirgus pārskatam,  starp visiem EV zīmoliem vadošo lomu aizvien ieņem Tesla, kurai salīdzinot ar šo pašu 2016.gada periodu ir +33% kopējais pieaugums. Otro vietu ieņem zīmols “BAIC”, kurš operē Ķīnas tirgū un ražo nedaudz ķīniskus elektromobiļus. Un tikai tad seko Eiropas ražotājs – NISSAN, kuram gan ir novērojums -3% kritums salīdzinot ar 2016.gadu, neskatoties uz 39000 pārdotajiem elektromobiļiem.

Runājot par modeļiem – ilgi gaidītais RENAULT ZOE ir pārdots 24000 ekesemplāros un rada 49% pieaugumu konkrētajai modeļa līnijai.

Skatoties no kopējām tirgus tendencēm vislielākais pieaugums ir novērjams Ķīnas tirgū, kur tas ir mērāms +126% apmērā. Kaut Eiropas ražotājiem šis tirgus ir intersants, iekļūt tajā ir samērā grūti, jo Ķīnas likumdošana ir tendēta uz vietējo ražotāju tirgus aizsardzību. Pat Elonam Muskam (Tesla galvenais investors) bija krietni jāiesvīst līdz viņš varēja uzsākt vismaz kautkādas darbības šajā tirgus segmentā.

Autors: Jānis Bēniķis 

Mob.25604191

Sadarbības partneris: SIA “e-Mobility Network” – viedie risinājumi elektrotransporta uzlādei.

Avoti:

 https://evobsession.com/tesla-popular-global-electric-vehicle-brand-january-september-2017/

http://www.jato.com/