Pepsikolu vadās ar Tesla kraviniekiem – dzērienu kompānija pasūta 100 vilcējus

Kompānija PepsiCo, kurai pieder zīmoli Pepsi un Lay`s, noformējusi pasūtījumu par 100 kravas vilcēju Semi iegādi, kļūstot par amerikāņu elektriskās piedziņas mašīnu ražotāja lielāko pasūtītāju nesen prezentētajam komerctransporlīdzeklim.

Tesla Semi kļūs par PepsiCo 10 000 spēkratu lielā autoparka papildinājumu un tiks izmantoti, lai nogādātu produkciju no ražotnes uz sadales centriem vai piegādēm klientiem.

Zināms, ka par katru pasūtīto automašīnu PepsiCo bija jāveic 20 000 dolāru liela priekšapmaksa, taču kopējā darījuma vērtība nav zināma.

Decembra sākumā 40 elektrisko vilcēju iegādei pieteicās kompānija Anheuser-Busch, kura vairāk pazīstama kā Budweiser alus ražotājs. Toreiz mediji lēsa, ka darījums Tesla Motors varētu atnest 6 miljonus dolāru.

Skaitliski mazākus pasūtījumus veikuši arī citi uzņēmumi, piemēram, Wal-Mart, DHL u.c., bet pēc “Electrek” datiem, pavisam nepilna mēneša laikā kompānijas ofisā atstāti vismaz 200 pieteikumi (neskaitot PepsiCo).

Tesla Semi debitēja pirms dažām nedēļām. Kravinieks aprīkots ar četriem elektromotoriem, kas piestiprināti pie abām aizmugures asīm. Motoru jaudu ražotājs neatklāj, taču norāda, ka 100 km/h vilcējs sasniedz 5 sekundēs, bet komplektā ar piekrautu puspiekabi, kas sver 36 tonnas, to pašu izdara 20 sekundēs.  Vilcējs ir pietiekami spēcīgs, lai piecu grādu kāpumā noturētu konstantu ātrumu 105 km/h pat tad, ja puspiekabe ir piekrauta.

Akumulatoru uzlādēšanu nodrošinās augstas veiktspējas stacijas, kas tiks izvietotas pie visām galvenajām ASV automaģistrālēm. Pusstunda šādā stacijā ļaus Tesla kraviniekam turpināt ceļu 640 km garumā.

Tesla Semi kabīnē iebūvēts komfortabls sēdeklis vadītājam un divi skārienekrāni, kas ataino svarīgāko informāciju, navigācijas norādes un video no atpakaļskata kamerām. Elektronisko palīgu sarakstā joslu asistenti, brīdinājums par sadursmi un ārkārtas bremzēšanas sistēma.

Elektriskais kravas auto apgādāts ar autonomās vadības sistēmu un funkciju, kas ļauj pārvietoties konvoja režīmā, kad vienai vadošajai automašīnai automātiski seko vairāki citi kravinieki.

Elektriskās piedziņas vilcējam ir teicama aerodinamika, kas pēc šiem parametriem pārspēj pat izslavēto Bugatti Chiron (0,36 pret 0,38).

Teksta autors un avots: http://www.iauto.lv/zinas/komerctransports/27114-pepsikolu-vadas-ar-tesla-kraviniekiem-dzerienu-kompanija-pasuta-100-vilcejus