Jau drīzumā 50% visas pasaules autobusu darbinās elektrība

Kā liecina ziņojums Bloomberg New Energy Finance, līdz 2025. gadam pasaulē trīskāršosies elektroautobusu skaits. Ja 2017. gadā šādu autobusu bija 386 000, tad 2025. gadā to skaits sasniegs 1,2 miljonus jeb 47% no visas pasaules autobusu parka, pie kam 99% visas pasaules elektrobusu brauks pa Ķīnas pilsētu ielām un šīs Āzijas lielvalsts ceļiem.

Šobrīd elektriskie autobusi izmaksā ievērojami dārgāk, nekā autobusi ar benzīna vai dīzeļdegvielas dzinējiem, tomēr pēc septiņiem gadiem to izmaksas (ņemot vērā arī degvielas cenas un apkalpošanu) būs salīdzināmas ar izmaksām par tradicionālajiem autobusiem, galvenokārt pateicoties akumulatoru cenu kritumam un to efektivitātes kāpumam, norāda Bloomberg.

Tā kā autobusiem ir atvēlēta galvenā loma pilsētu sabiedriskā transporta sistēmās, un tie brauc pa iepriekš noteiktiem maršrutiem, tieši autobusi ir ideāli elektrifikācijas objekti, teikts rakstā.

Elektrobusu ieviešana arī palīdzēs būtiski samazināt gaisa piesārņojuma līmeni pilsētās, kamdēļ tādas lielpilsētas kā, piemēŗam, Parīze un Amsterdama plāno pilnīgu pāriešanu uz elektroautobusies jau dažu tuvāko gadu laikā.

Visaktīvākās šajā ziņā tomēr ir Ķīnas lielpilsētas, jo Pekina valsts līmenī īsteno vērienīgus pasākumus cīņai pret apkārtējās vides piesārņošanu, raksta Bloomberg. Tā Šeņčžeņa – valsts dienvidaustrumu megapole ar 12 miljoniem iedzīvotāju, jau ir pilnībā nomainījusi visu iekšdedzes dzinēju autobusu parku ar elektroautobusiem. Tagad neviens no pilsētas sabiedriskā transporta 16 359 autobusiem vairāk nepiesārņo gaisu, un izmešu atmosfērā apjoms ir samazināts par 1,35 miljoniem tonnu gadā. Tāpat pilsētas autobusi gada laikā ietaupa 345 tūkstošus tonnu degvielas, norādīts publikācijā.

Avots un pilns teksts: BiSmart