300 metri varētu šķist nenozīmīgs attālums, tomēr jāņem vērā, ka velkamais Boeing 787-9 Dreamliner svēra 130 tonnas. Būtu ievērojami vairāk, ja degvielas tvertnes nebūtu gandrīz tukšas un lidmašīnā būtu ap 240 pasažieriem un viņu bagāža.
Qantas arī ikdienā divās lidostās Sidnejā un Kanberā izmanto elektriskus vilcējus, lai pārvietotu aviolainerus, un norāda, ka ar šo rekorda cienīgo notikumu vēlas izcelt centienus ilgtspējīgas mobilitātes lomā. Tas Qantas arī varētu būt nepieciešams, jo Starptautiskā Tīra transporta padome kompānijai nesen veltīja kritiku par tās radīto piesārņojumu. Padome norāda, ka Qantas rada lielāku piesārņojumu nekā tās reģionālie konkurenti lidojumos pāri Klusajam okeānam, ziņo CNN.
Šā iemesla dēļ Qantas ievieš Boeing 787 Dreamliner lidmašīnas, kas patērē mazāk degvielas un spēj arī veikt lielāku attālumu nekā līdz šim plaši izmantotie Boeing 747. Piedevām ar 787 Dreamliner tiek veikts pirmais tiešais lidojums no Austrālijas uz Eiropu; ceļš no Pērtas līdz Londonai ilgst aptuveni 17 stundas.
Jāpiebilst, ka šī nebija pirmā reize, kad Qantas lidmašīna mērojas spēkiem ar Tesla elektromobili. 2016.gadā kompānija sarīkoja interesantas dragreisa sacensības, kurās līdzās stājās Boeing 737-800 un Tesla Model S P90D. Duelis izrādījās pārsteidzoši sīvs, jo Tesla sasniedza 155 jūdzes jeb 250 kilometrus stundā, savukārt Boeing attīstīja gandrīz 160 jūdzes jeb 257 kilometrus stundā un tika atzīts par uzvarētāju.
Avots: TVnet