Pēc desmit gadus ilgiem izmēģinājumiem reālos darba apstākļos, sadarbojoties ar klientiem, Renault Trucks ir laidis klajā otrās paaudzes elektriskos transportlīdzekļus: Renault Master Z.E., Renault Trucks D Z.E. un Renault Trucks D Wide Z.E. Piedāvājumā ietilpst pilna transportlīdzekļu gamma ar masu no 3,5 līdz 26 tonnām, kas ir īpaši piemēroti lietošanai pilsētā.
Renault Trucks D un Renault Trucks D Wide Z.E. tiks ražoti Renault Trucks rūpnīcā Blenvilā pie Ornas (Blainville-sur-Orne) un būs pieejami tirgū 2019. gadā. Savukārt, Renault Master Z.E. būs pieejams jau 2018. gadā.
Lai ietu kopsolī ar pārmaiņām pilsētas transporta jomā, elektromobilitātes pionieris Renault Trucks ir laidis klajā elektrisko kravas automašīnu otro paaudzi. Renault Trucks Z.E. sērija, kurā ietilpst Renault Master Z.E., Renault Trucks D Z.E. un Renault Trucks D Wide Z.E. ar masu no 3,5 līdz 26 tonnām, aptver visus iespējamos lietošanas veidus pilsētā no preču piegādes līdz atkritumu savākšanai.
Renault Trucks ir gatavojies pārejai uz elektriskajiem transportlīdzekļiem pēdējos desmit gadus.
Uzņēmumam Renault Trucks elektromobilitāte bija vispašsaprotamākā atbilde uz pilsētu gaisa kvalitātes un trokšņa problēmām, kā arī veids, kā samazināt kopējo CO2 izmešu daudzumu.
“Elektromobiļu lielākais ieguvums ir saistāms ar ekoloģiju, proti, pilsētās kļūst tīrāks gaiss, uzlabojot pilsētnieku veselību, kā arī tiek saglabāti fosilās degvielas resursi. Šādu kravas automašīnu nonākšanas masu ražošanā ir jaunums visā pasaulē. Arī Latvijā ir klienti, kuri jau par to interesējas, kā rezultātā mēs strādāsim pie tā, lai šādas automašīnas parādītos arī vietējā kravas automašīnu tirgū. Jāatzīst, ka Latvijā nav pietiekami sakārtota infrastruktūra, lai ar elektromobiļiem spētu veikt garākus pārvadājumus, taču kravu pārvadājumiem pilsētas robežās tie ir gana piemēroti,” stāsta Renault Trucks Latvia pārdošanas daļas vadītājs Arvis Tauriņš.
Jau vairāk nekā desmit gadus ražotājs, sadarbojoties ar saviem klientiem ‒ partneriem, ir testējis elektriskās kravas automašīnas reālos darba apstākļos, lai iegūtu svarīgu informāciju par to lietošanu, akumulatoru darbību, uzlādes iespējām un īpašām apkopes vajadzībām.
Šie reālās pasaules testi arī ļāva Renault Trucks klientiem ‒ partneriem spert soli tuvāk elektriskās tehnoloģijas pieņemšanai. Renault Trucks ir vairāk nekā desmit gadu pieredze elektrisko kravas automašīnu jomā, pateicoties Renault Maxity.
„Pirms desmit gadiem mēs bijām pirmie, kas ieviesa elektriskās kravas automašīnas, lai uzlabotu gaisa kvalitāti pilsētās,” stāsta Renault Trucks prezidents Bruno Blins (Bruno Blin). „Šodien mēs varam piedāvāt kravas automašīnu klāstu ar pārbaudītu veiktspēju, un mūsu eksperti ir gatavi palīdzēt klientiem pāriet uz elektrisko mobilitāti. Pirms desmit gadiem mēs bijām pionieri, šodien esam eksperti.”
Nulle izmešu līmenis ‒ lietošanai bez piekļuves ierobežojumiem
Jaunākie tehnoloģiskie sasniegumi ir ļāvuši elektriskajām kravas automašīnām kļūt par ekonomiski rentablu alternatīvu pārvadātājiem, un tāpēc Renault Trucks piedāvā pilnu Z.E.modeļu klāstu.
Lai cik stingri būtu ierobežojumi pilsētu zonās, Renault Trucks Z.E. transportlīdzekļi bez problēmām darbojas, ievērojot tos. Tie ir ideāls risinājums gaisa kvalitātes uzlabošanai un sastrēgumu mazināšanai, jo, pateicoties klusajai darbībai, tie ļauj piegādāt preces nakts stundās un nerada ne vietējo piesārņojumu, ne CO2 izmešus.
Daži no pazīstamākajiem pārvadājumu nozares zīmoliem jau ir kļuvuši par elektromobilitātes atbalstītājiem. Viens no šādiem uzņēmumiem ir XPO Logistics. „XPO ir piemērs tam, kā transporta nozare arvien vairāk apzinās alternatīvo enerģijas veidu nozīmi,” saka Luiss Gomess (Luis Gomez), XPO Logistics Europe transporta rīkotājdirektors. „Mēs vēlamies uzslavēt mūsu piegādātāju Renault Trucks par to, ka tas investē elektriskos transportlīdzekļos, kas ļauj praktiskā veidā panākt nulles izmešu līmeni. Renault Trucks veido komerctransporta nozares nākotni nepārtraukti mainīgajā normatīvajā vidē.”
Renault Trucks Z.E. sērijas prezentācijai ar lielu interesi sekoja arī uzņēmums Suez. „Mums ir prieks sagaidīt tirgū jaunu, konkurētspējīgu industriālo risinājumu un sadarboties ar Renault Trucks,” saka Eduārs Eno (Edouard Hénaut), Suez komunālo pakalpojumu direktors. „Šis jaunais elektrisko kravas automašīnu piedāvājums ļaus Suez klientiem samazināt savu oglekļa dioksīda pēdu, pateicoties videi draudzīgam un klusam bezizmešu atkritumu savākšanas risinājumam.”
Renault Trucks Master Z.E., pieejams 2018. gada septembrī
Renault Trucks Master Z.E., kas tiks laists tirgū 2018. gada septembrī, ir ideāls risinājums „pēdējās jūdzes” piegādēm un nodrošina piekļuvi pat tajās iekšpilsētas zonās, kur ir noteikti stingri satiksmes ierobežojumi. Šī elektriskā transportlīdzekļa akumulatora uzlādei ir nepieciešamas sešas stundas.
Tā kravas ietilpība ir tāda pati kā Renault Master ar dīzeļdzinēju, jo akumulatori ir uzstādīti zem priekšējiem sēdekļiem. Master Z.E. ir sešas versijas (četri kravas furgoni un divas platformas ar kabīni), un tas ir paredzēts profesionāļu vajadzībām, kuru darba vieta ir pilsētā.
Visbeidzot, rūpējoties par vadītāja, kravas un pilsētnieku drošību, Master Z.E. ir aprīkots ar atpakaļskata kameru, atpakaļgaitas radara sistēmu un platleņķa spoguli standarta aprīkojumā.
Renault Trucks D un Renault Trucks D Wide Z.E. preču piegādei pilsētā un atkritumu savākšanai
Renault Trucks D Z.E. īpaši izstrādātā 16 tonnu versija ir ideāli piemērota preču piegādei pilsētā un ar kontrolētu temperatūras režīmu. Renault Trucks D Wide Z.E. būs pieejama 26 tonnu versija efektīvai atkritumu savākšanai. Abi modeļi tiks ražoti Renault Trucksrūpnīcā Blenvilā pie Ornas, Normandijā, Francijā, sākot ar 2019. gada otro pusi.
Vidējas kravnesības Renault Trucks Z.E. transportlīdzeklim atkarībā no lietošanas un akumulatoru konfigurācijas ir līdz 300 km autonomija. Iegādājoties elektrisko kravas automašīnu, akumulatori ir visdārgākā sastāvdaļa. Renault Trucks nepieļauj nekādus kompromisus attiecībā uz kravnesību vai izmaksu efektivitāti, tāpēc būs pieejamas dažādas versijas, kas precīzi atbilst klientu vajadzībām.
Izmantojot ātro līdzstrāvas uzlādi ar 150 kW Combo CS savienotāju, Renault Trucks D Z.E.un Renault Trucks D Wide Z.E. litija jonu akumulatorus var uzlādēt vienas līdz divu stundu laikā. Izmantojot maiņstrāvu, 300 kWh akumulatoru var uzlādēt pa nakti (12 stundu laikā). Tādā gadījumā pilnīgi pietiek ar trīsfāžu 380 V 32 A rūpniecisko elektrības ligzdu.
Maksimālai lietošanas un virsbūves veidu daudzpusībai Renault Trucks D Z.E. un Renault Trucks D Wide Z.E. ir aprīkoti ar jaudas noņemšanas kārbu un standarta mehānisko saskarni.
TEHNISKĀS SPECIFIKĀCIJAS
RENAULT MASTER Z.E.
- Transportlīdzekļa pilna masa: 3,1 t
- 57 kW elektromotors
- Maksimālais griezes moments: 225 Nm
- Maksimālais ātrums: 100 km/h
- Enerģijas rezerve: 33 kWh litija jonu akumulatori
- Nobraucamais attālums NEDC ciklā: 200 km
- Nobraucamais attālums reālos darba apstākļos: līdz 120 km
RENAULT TRUCKS D Z.E.
- Transportlīdzekļa pilna masa: 16 t
Svars: 16,7 t - Pieejamie garenbāzes varianti: 4400 mm un 5300 mm
- 85 kW elektromotors (130 kW nepārtrauktā jauda)
- Elektromotora maksimālais griezes moments: 425 Nm.
- Maksimālais griezes moments aizmugurējam tiltam: 16 kNm
- Divu pārnesumu transmisija
- Enerģijas rezerve: litija jonu akumulatori ar ietilpību no 200 līdz 300 kWh
- Nobraucamais attālums reālos darba apstākļos: līdz 300 km
RENAULT TRUCKS D WIDE Z.E.
- Transportlīdzekļa pilna masa: 26 t
Svars: 27 t - Pieejamie garenbāzes varianti: 3900 mm
- Divi elektromotori ar 370 kW kopējo jaudu (260 kW nepārtrauktā jauda)
- Elektromotoru maksimālais griezes moments: 850 Nm
- Maksimālais griezes moments aizmugurējam tiltam: 28 kNm
- Divu pārnesumu transmisija
- Enerģijas rezerve: litija jonu akumulatori, 200 kWh
- Nobraucamais attālums reālos darba apstākļos: līdz 200 km
Avots un teksts: Renault Trucks