Audi Latvijā piedāvā plašu plug-in hibrīda modeļu klāstu

Mērķtiecīgi attīstot modeļu piedāvājumu ar elektrisku piedziņu, Audi šobrīd gandrīz visus
tā iekšdedzes dzinēja modeļus piedāvā arī plug-in hibrīda (PHEV) versijā. Modeļi, kas tiek
darbināti gan ar benzīna dzinēju, gan elektromotoru, piedāvā pārliecinošu braukšanas
pieredzi, vienkāršu uzlādes pārvaldību un lielisku lietojamību ikdienā. Jaunie Audi A3, A6,
A7, A8 un Q3, Q5, Q7 un Q8 tagad arī Latvijā pieejami PHEV versijā un tos apzīmē ar
norādi TFSI e pie modeļa nosaukuma.

„Mēs redzam, ka klienti aizvien biežāk apsver PHEV modeļus kā iespējamu alternatīvu ar
iekšdedzes dzinējiem aprīkoto modeļu vietā. Iemesli tam ir ļoti skaidri un arī praktiski. Tie ir labi
aprīkoti un jaudīgi automobiļi, kas rada krietni mazāk CO 2 izmešu un ir ekonomiski ikdienā. Audi
populārāko modeļu TFSI e versiju iespējamais elektriskais nobraukums ir līdz pat 72 km, kas ir
vairāk nekā pietiekami vairumam pilsētās un piepilsētās dzīvojošajiem,” norāda Audi zīmola
vadītājs Latvijā un Lietuvā Ilgvars Ļubka.

Kādēļ apsvērt PHEV iegādi?
Audi TFSI e modeļi piedāvā pārliecinošu braukšanas pieredzi, vienkāršu uzlādes pārvaldību un
lielisku lietojamību ikdienā. Šie trīs elementi ir Audi pamatmērķis, izstrādājot plug-in hibrīda
modeļus.

Inteliģenta braukšanas pārvaldes sistēma: braukšanas režīmi un rekuperācija
Pirmais elements, kam tiek pievērsta uzmanība Audi PHEV modeļu izstrādes darbā, ir
pārliecinoša braukšanas pieredze. PHEV modeļu braukšanas princips sniedz lielisku efektivitāti
un augstu rekuperācijas jaudu. Tādējādi lielu daļu no ikdienas maršruta iespējams pieveikt ar
elektrisko piedziņu un bez kaitīgajiem izmešiem.
„Auto Hybrid” režīmā, kas ir galvenais darbības režīms, TFSI dzinējs un elektromotors paveic
darbu inteliģenti un ar maksimālu efektivitāti, mazos ātrumos izmantojot elektromotoru, bet pie
lielāka ātruma benzīna dzinēju. Elektromotors arī sniedz atbalstu, kad automobilis paātrinās vai
augstas slodzes apstākļos. Kad autovadītājs spēcīgi nospiež akseleratora pedāli, elektromotora
un benzīna dzinēja sadarbība rada jaudīgu paātrinājumu. Piemēram, kad dzinējs paātrinās no
zemiem apgriezieniem, uz brīdi pieslēdzas elektromotors, lai palīdzētu turbīnai sasniegt
nepieciešamo spiedienu. Braucot nemainīgos apgriezienos, tas reizēm darbojas kā ģenerators,
tādējādi samazinot TFSI dzinēja noslodzi un ļaujot darboties ar lielāku efektivitāti.

Veicamā distance ar elektromotoru
Otrs Audi izstrādes elements ir uzlādes pārvaldība. PHEV modeļu uzlāde kompaktajā klasē tiek
veikta ar attiecīgi 2,9 kW un 3,6 kW jaudu, bet vidēja un lielizmēra klases modeļu uzlādes jauda ir
līdz 7,4 kW. Piemēram, lai uzlādētu akumulatoru ar industriālo kontaktligzdu, nepieciešamas 2,5
līdz 4,5 stundas. Ņemot vērā lielāku enerģijas patēriņu, lielāko klašu modeļiem ir ietilpīgāks
akumulators un lielāka uzlādes jauda. Vairums PHEV klientu savus automobiļus lādē reizi vai
divas reizes dienā, ja viņi nenobrauc vairāk par 100 kilometriem, un parasti vakaros uzlādē
automašīnu savā garāžā vai darbā.
myAudi aplikācija ikdienas dzīvi padara vēl ērtāku, ļaujot klientiem izmantot Audi Connect
pakalpojumus savos viedtālruņos. Klienti var attālināti pārbaudīt akumulatora un veicamās
distances statusu, sākt uzlādes procesu, iestatīt atlikto uzlādes uzsākšanu, kā arī piekļūt uzlādes
un patēriņa statistikas datiem. Aplikācija un automobilis parāda uzlādes stacijas to pašreizējā
atrašanās vietā, kā arī galamērķī. Aplikāciju arī iespējams izmantot, lai pirms izbraukšanas
atdzesētu vai uzsildītu automobiļa salonu. Klienti var ietaupīt elektromotora veicamo distanci,
salona sildīšanu vai dzesēšanu veicot, kamēr auto ir pieslēgts uzlādes iekārtai. Atkarībā no
aprīkojuma, izmantojot myAudi lietotni, klienti var aktivizēt arī stūres, sēdekļu, spoguļu, vējstikla
un aizmugurējā stikla apsildi, kā arī sēdekļu ventilāciju.

Audi
Informācija medijiem

2/2

Ikdienas lietojamība
Trešais elements ir ikdienas lietojamība, ko atbalsta pirmie divi elementi, proti, braukšanas
pieredze un vienkārša uzlādes pārvaldība. Taču tikpat svarīgas ir ērtības – lai būtu pietiekami
daudz vietas pasažieriem un bagāžai, kā arī ērta pārvietošanās gan ikdienas gaitās, gan atpūtas
braucienos. Plug-in hibrīda modeļu litija jona akumulatoram ir kompakts dizains, un tas iestrādāts
automobiļa konstrukcijā. Tā uzstādīšanas pozīcija ir atkarīga no tehnoloģiju platformas. PHEV
modeļos ar gareniski uzstādītu dzinēju (MLB) akumulators izvietots zem bagāžas nodalījuma.
Modeļos ar šķērseniski izvietotu dzinēju (MQB) tas izvietots pirms priekšējās ass, bet degvielas
tvertne atrodas zem bagāžnieka. Lai arī bagāžas nodalījuma grīda ir nedaudz paaugstināta
salīdzinājumā ar tradicionālajiem modeļiem, tai nav pakāpiena. Tādējādi nodrošināta līdzena
virsma bez ierobežojumiem, lai iekrautu bagāžu automobilī. Tāpat ir pieejams arī sakabes āķis,
kas piedāvā tādu pat vilkšanas spēju kā standarta modeļiem.
„Lai iedrošinātu mūsu klientus izbaudīt PHEV modeļu priekšrocības, Audi Latvija populārākos
modeļus – lieliski aprīkotus A6, Q5, Q7 un Q8 TFSI e – ierobežotā apjomā piedāvā par benzīna
dzinēja cenu,” piebilst Audi zīmola vadītājs Latvijā un Lietuvā Ilgvars Ļubka.

Papildu informācija:
Kristaps Menniks
Audi Mārketinga un sabiedrisko attiecību vadītājs Latvijā un Lietuvā