Audi elektriskās piedziņas spēks: S e-tron GT iedvesmo cieņu un sajūsmu
Kamēr mēs cenšamies “pierunāt” uzlādes staciju pārdot mums elektrību, piepeši dzirdam sajūsminātu tēvu, kurš saka savam aptuveni piecgadīgajam dēlam: “Oho, paskaties – Audi GT!”. Šī vienkāršā, bet emocionālā izsauciena spēks precīzi raksturo to, kā lielākā daļa cilvēku reaģē, ieraugot šo auto – ar apbrīnu un cieņu. Cilvēki, kas sastopas ar šo sudrabaino superauto stāvvietā, paejot garām, to vēro ar godbijīgu skatienu. Un tas nav pārsteigums, jo Audi S e-tron GT vizuāli izceļas – tas ir elegants, sportisks un ar spēcīgu dizaina valodu. Automobilis, kuru uz ceļa sastapt var reti. Tas rada lielas cerības – un tās arī piepilda.
Audi S e-tron GT veidots ar izteiktām, taču atturīgām līnijām. Tā korpuss ir zems un izstiepts, piešķirot automobilim dinamisku izskatu. Priekšdaļu papildina ne tikai Audi četri apļi, bet arī plati gaisa ieplūdes atvērumi, kas uzlabo aerodinamiku. Aizmugurē redzami īpaši spārni jeb finnes, kas nodrošina lielāku piespiedējspēku – tās ir vertikālas lameles, kas novirza gaisa plūsmu tā, lai automobilis stabilāk turētos uz ceļa. Tas ir būtiski, ņemot vērā šī modeļa spēju sasniegt 100 km/h tikai 3,4 sekundēs – tam ir vajadzīga stingra saķere.
Viena no lielākajām šī modeļa pārsteiguma dāvanām bija tā skaņa. Līdz šim elektroauto mani bija pieradinājuši pie klusuma. Daži atgādināja nolaižamies kosmosa kuģus, citi – vispār bija gandrīz nedzirdami. Taču Audi šoreiz ir radījis kaut ko patiesi iespaidīgu. Kad pirmoreiz redzēju šo auto tuvojamies, dzirdēju skaņu, kura nepārprotami piederēja elektroauto, bet tajā pašā laikā bija arī nepārprotami sportiska. Tā liecināja par jaudu, kas slēpjas zem motora pārsega. Tas nebija rēciens – tā bija klusa čukstēšana ausī, kas lika just cieņu. Skaņa diktēja tempu, nosprauda noteikumus un iedvesa pārliecību: ja vēlēšos, varēšu atstāt lielāko daļu citu auto tālu aiz muguras.
Mēs, protams, nepārbaudījām šī superauto maksimālo ātrumu, taču pilnībā izbaudījām motora pārliecinošo spēku. Apdzīšana? Bez jebkādas šaubas. Nav vairs jādomā – “vai paspēšu?”. Vienkārši – nospied pedāli, un tu esi priekšā. Tas viss rada ne tikai sajūsmu, bet arī komfortu un pārliecību pie stūres.