Audi testē savu līdz šim lielāko SUV: vai SQ9 spēs pārvarēt līkumus kā sporta auto?

Audi ir atkal izbraucis testā ar savu līdz šim lielāko SUV modeli, šoreiz – siltākā klimatā. CarBuzz spiegu fotogrāfi fiksējuši SQ9 testus Vācijā, jo Zviedrijas pavasaris liek pārcelt izmēģinājumus tuvāk rūpnīcai. Jaunais modelis, kas būs virs Q7 Audi klāstā, šobrīd atrodas Nirburgas pilsētā un gatavojas izbraukt uz leģendāro Nirburgringu – trasi, kas dēvēta arī par “Zaļo elli”, lai pierādītu savas spējas skarbākajos apstākļos.

Šķiet, ka SQ9 izstrāde noritējusi ilgāk nekā vairumam citu Audi modeļu. Pirmo reizi tas tika redzēts jau 2021. gadā kā pagarināta Q7 versija. Kopš tā laika modelis ir ievērojami attīstījies un kļuvis par pilnīgi atsevišķu automobili. Tagad tas, šķiet, ir pavisam tuvu savai oficiālajai prezentācijai.

Audi nepieciešams lielāks SUV, lai konkurētu ar BMW un Mercedes

Q7 ar trim sēdekļu rindām ir liels, taču konkurentu vidū tas joprojām nav pietiekami iespaidīgs. Ar savu 199 collu garumu Q7 ir ievērojami īsāks nekā BMW X7 (204 collas) un Mercedes-Benz GLS (205 collas). Abu šo konkurentu modeļu salonā ir būtiski vairāk vietas – gan pasažieriem, gan bagāžai. Trešajā sēdekļu rindā Audi piedāvā par četriem collām mazāk kājvietas, un aizmugurē X7 piedāvā trešdaļu vairāk kravas vietas nekā Q7.

Pēc spiegu datiem SQ9 būs apmēram septiņas collas garāks nekā Q7. Tas nebūs tik liels kā Cadillac Escalade, taču ar šo garumu tas varētu pārspēt gan BMW, gan Mercedes tiešajā salona ietilpības konkurencē.

Lai gan Audi vēl tikai mēģina panākt konkurentus telpas ziņā, tas, visticamāk, būs spiests cīnīties arī luksusa segmentā. Q7 cena ir aptuveni par 25 tūkstošiem dolāru zemāka nekā BMW un Mercedes analogiem, tādēļ, ja Q9 saglabās līdzīgu cenu līmeni, tam būs jāizceļas ar vēl bagātīgāku aprīkojumu. Tiek prognozēts, ka modelim būs pieejamas premium funkcijas, tostarp, iespējams, arī ierobežotas autonomās vadības sistēmas, kādas jau tiek piedāvātas konkurentu automobiļos.

Lielāks dzinējs, lielāka jauda – bet bez elektrības

Kā jau “S” sērijas modelim, arī SQ9 būs jaudīgāks nekā standarta Q9. Lai gan vēl nav apstiprināts, kādi dzinēji būs pieejami Q9 versijā, sagaidāms, ka tie būs līdzīgi vai jaudīgāki par Q7 piedāvājumu. Pašlaik Q7 aprīkots vai nu ar 2,0 litru četrcilindru motoru ar 261 zirgspēku, vai 3,0 litru V6 motoru ar 335 zirgspēkiem. Savukārt SQ7 modelis piedāvā 500 zirgspēkus no 4,0 litru V8 dzinēja ar divām turbīnām.

Tādējādi tiek pieņemts, ka SQ9 būs aprīkots vai nu ar V6, vai V8 dzinēju. Līdz ar to nav lielas iespējas, ka šis modelis ASV tirgū tiks piedāvāts ar četrcilindru versiju, ņemot vērā tā izmērus un vajadzīgo jaudu.

SQ9 nebūs elektroauto, kas arī šķiet loģiski, ņemot vērā tā masu un to, ka Audi pēdējā laikā pārskata savu elektrifikācijas stratēģiju. Arī Porsche, kura iepriekš bija iecerējusi izlaist lielu elektrisko SUV ar nosaukumu K1, tagad it kā steidz atgriezties pie iekšdedzes dzinējiem. Pastāv iespēja, ka nākotnē Porsche piedāvās savu šī modeļa versiju ar atšķirīgu dizainu un savu emblēmu, aizvietojot Audi četrringu zīmolu.