‘Ford’ apsver iespēju apvienoties ar konkurentiem, lai cīnītos pret Ķīnas lētajiem automobiļiem
Amerikāņu autoražotājs “Ford” ir sagatavojis plānus, kā pretoties Ķīnas lēto elektroauto iegūtajai popularitātei. Ņemot vērā, ka pieprasījums pēc elektroautomobiļiem nedaudz samazinās, Ķīnā ražotie elektromobiļi piesaista uzmanību ar savām zemajām cenām, kas tiek uzskatītas par draudu “Ford” biznesam. Lai risinātu šo problēmu, “Ford” ir gatavs sadarboties pat ar konkurentiem, piemēram, “General Motors”, lai padarītu elektromobiļus pieejamākus plašajai publikai.
Autobūves uzņēmums uzskata, ka Ķīnas autoražotāji ir priekšā rietumu konkurentiem elektroauto tehnoloģiju attīstībā. Šis secinājums raisa bažas par Ķīnas elektroauto ienākšanu ASV tirgū līdzīgi kā japāņu, korejiešu un vācu automobiļu ražotāju iepriekšējās ekspansijas. Lai arī ASV valdība plāno ieviest papildu ievedmuitu, lai aizsargātu vietējos ražotājus, tie tiks atrasts veids, kā apiet šīs barjeras, piemēram, caur Meksiku.
“Ford” un “General Motors” izskata iespēju apvienot spēkus, lai padarītu elektromobiļus ekonomiski pieejamākus un efektīvākus. Turklāt “Ford” ir izveidojis jaunu inženieru komandu, kas strādā pie neliela un pieejama elektroauto izstrādes. Viņu mērķis ir konkurēt ar ķīniešu elektromobiļiem, piemēram, “BYD Seagull”, kas pazīstams ar savu pievilcīgo cenu. Tomēr, lai panāktu šo cenu līmeni, “Ford” būs jāatrod veidi, kā samazināt akumulatora izmaksas, kas ir viens no galvenajiem elektroauto izmaksu faktoriem.
Tāpat kā “Ford”, arī ASV lielākais elektroauto ražotājs “Tesla” atzīst šo draudu no Ķīnas puses. Uzņēmuma vadītājs Īlons Masks norāda, ka Ķīnas elektroauto nozares straujā attīstība un plašais modeļu klāsts varētu “praktiski iznīcināt” rietumu konkurentus. Šī iemesla dēļ ASV uzņēmumiem ir jāizstrādā jauni risinājumi un jāsadarbojas, lai paliktu konkurētspējīgi šajā mainīgajā tirgū.
Jau ir ziņots, ka pēdējā ceturksnī Ķīnas uzņēmums BYD pārspējis “Tesla” pārdoto elektroauto skaita ziņā. Tas liecina par Ķīnas uzņēmuma straujo izaugsmi elektroauto tirgū, kā rezultātā BYD ir kļuvis par pasaules līderi šajā nozarē. Lai gan “Tesla” joprojām saglabā līderpozīciju pēc gada kopējā pārdošanas apjomā, BYD ir nopietns konkurents, kurš strauji samazina šo starpību.