“MotoGP” organizatori ir apstiprinājuši komandas, kas jau 2019. gadā piedalīsies jaunizveidotajā “MotoE” Pasaules kausā. Tajā tiks startēts ar motocikliem, ko darbina elektrība un starp dalībniecēm būs arī Valentino Rosi izveidotā komanda.
Tāpat kā šobrīd “Moto2” un “Moto3” klases, nākotnē arī “MotoE” būs viena no “MotoGP” pasaules čempionāta atbalsta kategorijām. Oficiālo to prezentēja jau pagājušajā mēnesī, bet tagad zināmas arī visas komandas, kas gatavojas piedalīties.
“MotoE” Pasaules kausā visi startēs ar identiskiem “Energica” ražojuma elektriskajiem motocikliem. Kopumā uz starta pirmajā sezonā būs redzami 18 šādi motocikli, bet startēt gatavojas 11 komandas.
Septiņas no tām būs privātās komandas, kas jau šobrīd piedalās “MotoGP” klases sacensībās – “Tech3”, “LCR”, “Marc VDS”, “Pramac”, “Angel Nieto”, “Avintia” un “Gresini”. Tās visas startēs ar diviem motocikliem.
Savukārt pārējās četras komandas ir no “Moto2” un “Moto3” klasēm, starp tām Valentino Rosi izveidotā “VR46” vienība, kā arī “Pons Racing”, “Intact GP” un “SIC58 Squadra Corse”. Šīs komandas startēs katra ar vienu motociklu.
2019. gada sezonā tiks aizvadīti pieci posmi dažādās Eiropas trasēs. Šobrīd posmu norises vietas vēl nav zināmas.
“MotoE” direktors ir Nikolā Gubērs, kurš iepriekš strādāja par “Michelin” riepu ražotāja “MotoGP” nodaļas vadītāju.
Avots un teksta orģināls: sportacentrs.com
Jāņa Bēniķa komentāri par tehnikas parametriem:
- Motora tips – sinhronais motors ar patstāvīgiem magnētiem.
- Jauda – 110kW vai 147 Zs
- Paātrinājums līdz 100km – 3 sekundēs
- Maksimālais ātrums – 250 km/h
- Vilkme 147,5 lb -ft (pie 5000 apgr.min)
- Uzlāde no 00-85% – 20 minūšu laikā izmantojot DC ātro uzlādi, CSS Combo tips