Audi atsauc vairāk nekā 44 000 automobiļu defektīvu displeju dēļ

Tehnoloģijas lieliski kalpo, līdz brīdī, kad tās pārstāj darboties. Šobrīd vairāk nekā 44 000 Audi automašīnu īpašnieki ir spiesti to izjust uz savas ādas — viņi var pēkšņi konstatēt, ka automašīnas digitālais vadības panelis ir kļuvis nelietojams. Problēma skar vairākus modeļus, un displejs var pazust gan stāvot, gan braukšanas laikā. Tā kā šādā situācijā tiek zaudēta būtiska informācija, piemēram, braukšanas ātrums, Audi ir izsludinājis atsaukumu drošības apsvērumu dēļ.

Atsaukums attiecas tikai uz 2021. gada modeļa automašīnām. Saskaņā ar Nacionālās autoceļu satiksmes drošības administrācijas (NHTSA) dokumentiem, skartie modeļi ir šādi:

  • A6 / S6 Sedan
  • A6 Allroad
  • A7
  • A8
  • S7 / RS7
  • S8
  • Q7 / SQ7
  • Q8 / SQ8 / RSQ8
  • RS6 Avant

Problēma tehniski ir saistīta ar programmatūru, taču tās saknes meklējamas arī aparatūrā. Visos šajos modeļos dators uzrauga elektroenerģijas plūsmu caur konkrētu kabeli, kas pievada strāvu uz digitālo vadības paneli un no tā. Ja strāvas padevē tiek konstatēta pat neliela svārstība, sistēma izslēdz displeju, lai pasargātu to no pārsprieguma. Kā izrādās, minētais kabelis laika gaitā var nedaudz bojāties — ne tik ļoti, lai uzreiz radītu traucējumus, bet pietiekami, lai palielinātu kontaktu pretestību un izraisītu sistēmas kļūdu. Rezultātā vadītāja displejs var palikt pilnīgi tumšs.

Audi par problēmu uzzināja jau 2024. gada aprīlī. Pēc vairāku mēnešu izmeklēšanas tika identificēts defekts konkrētā kabeļa konstrukcijā. Interesanti, ka piegādātājs jau 2022. gada modeļiem sāka izmantot tā saukto “optimizēto” kabeli, tāpēc atsaukums attiecas tikai uz iepriekšējā gada automašīnām.

Problēma ir aktuāla — Audi ir saņēmis 2 285 klientu sūdzības par to, ka displejs pazūd. Par laimi, uzņēmums nav informēts par jebkādiem ugunsgrēkiem, satiksmes negadījumiem vai traumām, kas būtu radušās šīs problēmas dēļ.

Risinājums jau ir sagatavots, taču tas neparedz kabeļa nomaiņu. Tā vietā Audi izlaidīs programmatūras atjauninājumu, kas ļaus sistēmai atpazīt strāvas svārstības un pielāgoties tām. Citiem vārdiem sakot, displejs vairs netiks izslēgts pie nelielām pretestības izmaiņām, taču vadītājs saņems brīdinājumu par nepieciešamību pārbaudīt sistēmu.