Li Auto pārcēlis otrā elektriskā modeļa iznākšanu uz 2025. gadu
Li Auto ir paziņojis par sava otrā pilnībā elektriskā modeļa iznākšanas pārcelšanu uz nākamo gadu. Elektriskajam SUV, kā arī diviem citiem BEV modeļiem, sākotnēji bija paredzēts nonākt tirgū 2024. gadā. Šis lēmums tika pieņemts pēc tam, kad Li Auto pirmā elektriskā automašīna Mega neatbilda cerībām.
Uzņēmuma dibinātājs, priekšsēdētājs un izpilddirektors Sians Li sniedza divus iemeslus šim laika grafika maiņai. Pirmkārt, Li Auto veido savu uzlādes tīklu, sekojot Tesla piemēram. Pēc Lia teiktā, uzņēmumam ir 404 superuzlādes stacijas ar 1770 uzlādes stacijām, bet tam ir nepieciešams paplašināt savu uzlādes tīklu līdz līmenim, kas ir līdzīgs Tesla Supercharger tīklam, lai varētu pārdot augstākās klases elektriskos SUV. Pēdējam Ķīnā ir 2000 Supercharger staciju.
Otrkārt, Li norādīja uz stāvvietu trūkumu izstāžu zālēs, kur izstādīt automašīnas. Li Auto ir nepieciešamas vēl 500-600 izstāžu vietas visā valstī, un, ja tas laistu tirgū jaunus modeļus, nerisinot šo problēmu, tas vienkārši palielinātu savu produktu skaitu, nevis pārdošanas apjomu, viņš piebilda.
Tādējādi Li Auto izmantos papildu laiku, lai paplašinātu savu uzlādes tīklu un izstāžu vietas. Turklāt tiks veiktas dažas izmaiņas vai uzlabojumi pirmajam elektriskajam SUV. Tomēr dizaina izmaiņas šajā posmā visticamāk nav iespējamas, jo uzņēmums jau testē nākamo modeli uz ceļiem ar ražošanas virsbūvi.
Tomēr dažas izmaiņas var būt nepieciešamas, ja ražotājs vēlas, lai tā elektriskais SUV saņemtu labāku atsaucību nekā pirmā elektriskā automašīna. Pēc Mega modeļa iznākšanas martā tas nesasniedza gaidītos rezultātus. Pēc Reuters ziņojuma, Li Auto martā pārdeva vairāk nekā 3000 Mega vienību, kas ir mazāk nekā puse no analītiķu gaidītā apjoma – 8000 vienības.
Li Auto Mega modeli prezentēja novembrī. Modelis ir 5,35 metrus garš mikroautobuss ar ātrās uzlādes Qilin akumulatoru no CATL. Li Auto pārliecinoši paziņoja, ka Mega būs vislabāk pārdotais modelis Ķīnā starp visām automašīnām, kuru cena pārsniedz 500 000 juaņu. Citiem vārdiem sakot, Li Auto mērķē uz cenu segmentu virs 63 000 eiro. Vienlaikus uzņēmums paziņoja, ka 2024. gadā Ķīnas tirgū būs vēl četri modeļi, tostarp trīs BEV un viens EREV modelis. Tagad ir skaidrs, ka BEV trio nebūs pieejams līdz nākamajam gadam.
Infrastruktūras jomā Li Auto 2023. gada aprīlī prezentēja 800 voltu ātrās uzlādes staciju ar līdz pat 480 kW jaudu un savus uzlādes tīkla plānus. Saskaņā ar šiem plāniem līdz 2025. gadam uzņēmums pievienos 3000 stacijas savam tīklam Ķīnā. Katra stacija būs aprīkota ar ļoti ātrās 4C uzlādes staciju un trīs parastajām ātrās uzlādes stacijām, tika norādīts tajā laikā. Plāns ir nodrošināt 90% Ķīnas šoseju tīklu un lielākās pilsētas. Tomēr, kā minēts iepriekš, ražotājam ir jāpanāk zināma izaugsme.
Li Auto darbojas tikai dažus gadus un līdz šim ir strauji attīstījies. Uzņēmums sāka sērijveida ražošanu 2019. gada novembrī. Papildus Mega modelim modeļu klāstā ir vairāki SUV ar piecām, sešām vai septiņām sēdvietām, kuriem visiem joprojām ir iekšdedzes dzinējs – vai nu kā hibrīds, vai kā paplašinātājs. Lēmums atlikt turpmāku pilnībā elektrisko modeļu ieviešanu izraisīja uzņēmuma akciju cenu kritumu par 17% otrdien.