Toyota sasniedz rekordaugsto tīro peļņu

Japānas auto gigants Toyota trešdien paziņoja par rekordlielu gada tīro peļņu, kas pārsniedza 30 miljardus dolāru, tomēr brīdināja, ka nākamais gads nebūs tik iespaidīgs.

Toyota peļņa, ko veicināja vājš jens un spēcīgas hibrīdauto pārdošanas, dubultojās līdz 4,94 triljoniem jenu (31,9 miljardi dolāru) finanšu gadā līdz martam, savukārt ieņēmumi pieauga par 21,4% līdz 45,1 triljoniem jenu, sasniedzot arī visu laiku augstāko līmeni.

Finanšu direktors Joichi Miyazaki sacīja: “Zem saukļa ‘ogleklis ir ienaidnieks’, Toyota ir darījusi visu iespējamo, lai sasniegtu oglekļa neitralitāti un padarītu hibrīdautos populārākus. Kopš Prius modeļa debijas šīs pūles pakāpeniski atmaksājas, radot pat Amerikas tirgū priekšstatu, ka hibrīdi ir galvenie spēlētāji.”

Šim gadam Toyota prognozē tīro peļņu 3,57 triljonu jenu apmērā, kas ir par 27,8% mazāk, jo tā investē “izaugsmes jomās”, piemēram, elektro un ūdeņraža automobiļos, kā arī “cilvēkkapitālā”.

Pārdošanas apjomi pieaugs par 2,0% līdz 46 triljoniem jenu.

“Mums jāatzīst, ka dažās jomās mēs ievērojami atpaliekam no Ķīnas… Tomēr kā Japānas uzņēmumam, kas darbojas autoindustrijā, mēs zinām, ka nevaram ļaut šai atšķirībai palielināties. Mēs domāsim, kā panākt izšķirošu pārmaiņu,” teica Miyazaki.

Toyota pagājušajā mēnesī paziņoja, ka finanšu gadā 2023.-2024. visās zīmolos pārdevusi 11,1 miljonu automobiļu, kas ir pieaugums par pieciem procentiem un pirmo reizi, kad pārdošanas apjoms pārsniedzis 10 miljonus.

Liels faktors bija 31% pieaugums līdz 3,7 miljoniem hibrīdauto pārdošanās, piemēram, kompaktajam automobilim Corolla un sporta utilītauto RAV4.

Tikai elektromobiļu pārdošanas apjomi bija daudz mazāki — 116 500.

Hibrīdauto pionieris Toyota ir bijusi hibrīdauto pionieris ar savu populāro Prius modeli, bet tai un citiem Japānas autoražotājiem ir bijusi kritika par lēnu pāreju uz tīri elektroauto.

Tomēr tās stratēģija beidzot šķiet atmaksājusies, jo ir zīmes, ka patērētāji sāk vērsties pret elektroauto augstās cenas un bažas par uzticamību, nobraukumu un uzlādes punktu trūkumu.