Ženēvas autoizstāde: Ķīnas dominēšana un prombūtņu ietekme

Ženēvas autoizstādē, kas kādreiz bija viens no gada svarīgākajiem notikumiem autoražotājiem, šogad pamanāma bija Ķīnas ražotāju dominēšana, liekot eiropiešiem aizdomāties par potenciālo draudu viņu leģendārajai autoražošanas nozarei. No visām 23 Eiropas un pasaules pirmizrādēm, kas galvenokārt bija jauni elektromobiļi un SUV modeļi, aptuveni trešdaļa bija Ķīnas izcelsmes, savukārt puse no Eiropā pirmoreiz demonstrētajiem modeļiem bija nākuši no Ķīnas, pēc izstādes organizatoru datiem.

Francijas Renault un tās zīmola Dacia bija vienīgie nozīmīgie Eiropas ražotāji, kas piedalījās izstādē, pārējie uzskatīja, ka tradicionālais autošovs ir zaudējis savu aktualitāti. Renault izpilddirektors Luka de Meo izmantoja izdevību, lai prezentētu jauno elektroauto modeli 5 un publiskotu savu plānu par “Airbus automobiļiem”. Tas ir mēģinājums glābt Eiropu no Ķīnas importēto mazo pilsētas elektromobiļu ietekmes, veicinot kontinenta mēroga struktūru, kas varētu aizsargāt Eiropas ražotājus no potenciāli letālām sekām.

Visaktīvākais dalībnieks bija BYD, kas iepazīstināja ar Seal pievienojamā hibrīda modeli un lielo septiņvietīgo SUV Tang, kā arī ar augstākās klases zīmoliem Denza un Yangwang. Denza tika izveidota pirms vairāk nekā 10 gadiem kopā ar Mercedes, un BYD tagad pieder 90%.

SAIC zīmols MG atklāja savu mazo hibrīdauto “3”, kas sola kļūt par lielu pārdošanas hitu. MG ir visveiksmīgākais Ķīnas zīmols Eiropā līdz šim. Pagājušajā gadā Ķīnas zīmoli Eiropā pārdeva nedaudz vairāk nekā 350 000 sedana un SUV modeļu, galvenokārt elektromobiļus. MG bija priekšgalā ar 239 000 galvenokārt EV pārdotajiem auto, kas ir aptuveni divreiz vairāk nekā 2022. gadā.

Citas pirmizrādes galvenokārt bija specializēti uzņēmumi, ar Microlino tagad tiek palaists visā Eiropā. Microlino atgādina seno Isetta “burbuļauto”, ko ražoja BMW 1950. gados.

Ženēvas autoizstāde pavasarī kādreiz bija globālās nozares būtisks gadagājiens, kurā tika demonstrētas jaunākās un labākās idejas eiropiešiem. To sekoja reizi divos gados notiekošās izstādes Parīzē vai Frankfurtē rudenī. Tomēr Covid pandēmija 2020. gadā šo rutīnu pārtrauca. Parīze mēģināja atjaunot savu pozīciju, kamēr Frankfurtes izstāde atdzima Minhenē